Burgemeester Kortrijk wordt nieuwe gezicht van Durex

Nadat hij eerder al de camera verleidde in een promotiefilmpje voor De Slimste Gemeente van Vlaanderen, is Vincent Van Quickenborne nu ook te zien in een YouTube-spot die de Kortrijkzanen moet aanzetten om de topwedstrijden van KV Kortrijk bij te wonen. En daar houdt het qua reclamewerk niet op voor de Kortrijkse burgemeester.

durex-condoms-durex-emotions-1024-39483In het Oscarwaardige spotje (klik hier) valt de burgemeester te bewonderen als een blitse loketbediende die zelfs trainer Hein Vanhaezebrouck moet weigeren voor de uitverkochte match tegen de kleine broertjes van Club Brugge. Terwijl de trainer middels een geniepig monkellachje verraadt dat hij beseft aan welke ongein hij zijn medewerking verleent, is de burgemeester zich van geen kwaad bewust.

‘Kijk, het is simpel, wie niet voor de Veekaa is, is er tegen, gelijk Bart Caron en die klaploper van een Walter Maes. Ik wil er wel op wijzen dat ik dit puur in mijn vrije tijd doe. Behalve een gemakkelijke zetel in de vip-lounge van de Veekaa en de extra aandacht van wat cheerleaders staat daar niets tegenover. De eenmansoppositie van CD&V moet zich dus geen zorgen maken. Dit is gewoon voor de fun.’

De burgemeester zou zelfs aangezocht zijn om als nieuwe gezicht voor Durex te fungeren. ‘Dat klopt, en ik zie het helemaal zitten. Volgens de marketing manager van Reckitt Benckiser, de producent van het wereldberoemde condoommerk, heb ik de ideale kop om anticonceptie te promoten. Dat vind ik toch wel een hele eer.’

Geef een reactie

