Felix De Clerck ondergekotst door zoon

Felix De Clerck, de jongste zoon van de Kortrijkse oud-burgemeester Stefaan De Clerck, mengde zich vandaag niet in de online debatten aangaande de gecontesteerde ontslagpremie van zijn vader. Daar heeft de kersverse vader van Otis naar eigen zeggen goede redenen voor.

felixdcVoor wie het nog niet mocht weten: Stefaan De Clerck werd deze week voor de dertiende keer grootvader. Een zoveelste aanslag op het bescheiden spaarboekje van de familie, waar ondertussen vele mondjes moeten van gevoed worden. ‘Daarom begrijp ik ook de kritiek niet aan het adres van mijn vader, een echte familieman die het vanuit de marge en zonder uitgesproken verbale kwaliteiten tot een grote meneer heeft geschopt. Een bruggenbouwer. Een bescheiden man van zijn woord ook, zonder wrok of rancune. Daar kunnen ze bij die stadscoalitie in Kortrijk nog een voorbeeld aan nemen. Zelfs nu ze het voor het zeggen hebben, janken ze nog altijd als een verongelijkt kind en schieten ze op alles wat beweegt, zelfs al is de oppositie zo goed als onbestaande. Hun enige échte tegenstander blijkt zelfs een zieltogende blogger met een lijfgeur. Maar goed, ik wil hier en nu hun rekening niet maken. Dat doe ik wel in 2018, wanneer alle medestanders en kiezers van Quick en Flup zich voor een schamele vijf euro een infarct hebben gevreten, gezopen, gedanst en gelopen tijdens boerse volksfeesten. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is dat pa goed voor zijn familie zorgt. Een beetje zoals mama Miracoli, die er ook altijd voor zorgt dat er een dampende pot pasta op tafel komt. Vergeet trouwens niet dat ook Yann Mertens onderhoudsgeld krijgt. Gelukkig vindt die geen lief, anders zou dat ons pa nog een pak extra geld kosten. Maar als ook die begint te kweken, zullen we die ontslagpremie goed kunnen gebruiken.’

Terwijl het internet vandaag bijna uiteenspatte van de verontwaardigde reacties op de ontslagpremie van zijn vader, hield Felix zich opmerkelijk koest. ‘Het weekend staat in het teken van la famiglia, en bovendien was het de verjaardag van mijn broer Thomas. Wat zou ik me dan aantrekken van jaloerse enkelingen die, onder het mom van ideologische zuiverheid en verontwaardiging, mijn vader onterecht aanpakken? Neem nu die Sam Weydts. Wat heeft die in feite al bewezen, behalve dat organiseren niet zijn sterkste kant is en dat hij op Facebook wel een felle muil heeft, maar me vervolgens ’s nachts smouterige sms’en stuurt? En die Steven Lecluyse, wie is dat eigenlijk? Is dat die niet diegene die twee weken voor de lijstvorming nog twijfelde tussen de Nieuw-Vlaamse Aarsvernauwing en de Groenen van Bartje Caron, en na lang beraad dan toch maar voor de veiligste optie koos? Van die mannen heb ik echt geen lessen te leren. Verzuurden, dat zijn het, net zoals die vervelende Cis Rodenbach. Een ongeleid projectiel waarvan niemand weet of hij wel zo’n goede christendemocraat is. Er wordt zelfs gefluisterd dat hij voor de verkiezingen met Quickie samen zat, en dat was niet om te kleurenwiezen hoor. Maar goed, hij schijnt goed te kunnen opschieten met mijn pa. In elk geval: als dergelijke kiekens aan het kakelen slaan, zien ze me niet op de sociale media.’

En hoe gaat het eindelijk met Otis? ‘Uitstekend! Net als ik is hij zot van tetten, en in het bijzonder die van Bieke. Met die pampers wil het voorlopig niet echt goed lukken, maar dat komt wel goed. Vanochtend heeft hij me zelfs ondergekotst. Lief hé?’

Een gedachte over “Felix De Clerck ondergekotst door zoon

Geef een reactie

