Anouk Sabbe wil helemaal niet trouwen

Een prangend nieuwsfeit dwong ons voortijdig ons vakantieschuiloord te verlaten. De onvolprezen kwaliteitskrant Het Nieuwsblad meldde gisteren dat de Kortrijkse burgemeester Vincent Van Quickenborne binnenkort in het huwelijk treedt met Anouk Sabbe. De vermeende bruid valt echter compleet uit de lucht. Kortrijk Scheef Bekeken hengelde bij de betrokkene naar de waarheid.

anouk‘Ik ben eerlijk gezegd een beetje van mijn melk’, verklapt een blozende Anouk ons tijdens een culinaire stoeipartij in het intieme decor van Taste and Colours. Ook wij zijn onder de indruk van zoveel natuurlijke, bijna onaardse schoonheid. ‘Ik wil eigenlijk niet trouwen, en al helemaal niet met Vincent. Als je de laatste maanden goed hebt opgelet, weet je dat een romantisch droomhuwelijk er met die man niet in zit. De kans is groot dat hij heel Kortrijk uitnodigt, en daar moet ik niet van weten. Ik houd van klein en intiem, zoals hier met jou. Tête-à-tête, met de wereld die rondom ons heen vervaagt. Geen politici, pers of ambetantenaren in de buurt. Ik ben er ook als de dood voor dat hij vooraf een zoektocht naar mijn bruidsboeket zou organiseren, en dat ik dat dan zou mogen opdelven uit een of andere grote hondenschijtbak op de Grote Markt. Ik zweer het je, hij is ertoe in staat en ik haat aarde onder mijn perfect gemanicuurde vingernagels.’

‘Ook het menu zou me niet aanstaan, dat zie je van hier. Je kunt er donder op zeggen dat Vincent wil barbecueën. Met Dirk Dupont en Crombé die respectievelijk het materiaal en de wijn leveren, Koen Byttebier en Catherine Waelkens die schouder aan schouder worsten staan te braden, Axel Weydts die ze voorproeft en Bert Herrewyn die met zijn lang, ongewassen haar boven de salade hangt. Pure horror!’

‘Goede trouwmuziek zou ik ook al mogen vergeten. Heb je Vincents platencollectie al eens bekeken? Daar is geen plaats voor Okwaak Henry of James Blunt, hoor. Allemaal neanderthalermuziek van Metallica, Slayer en andere ongewassen nozems. Met ‘Nothing Else Matters’ als openingsdans moet ie trouwens ook niet afkomen. Echt een nummer om tranen met tuiten bij te huilen, en da’s nefast voor mijn mascara. Ik wil bovendien een echte fotograaf als Spencer Tunick, Stefaan Vanfleteren of Carl de Keyzer, geen snapshots van den Tony. Begrijp je dat ik kwaad ben dat ze bij Het Nieuwsblad met zo’n onwaarheden durven uitpakken?’

Er stond toch een grote ‘JA’ op je Facebook-pagina? ‘Ja, en dan? Vincent had me via Facebook gevraagd of ik een grote komkommer en 250 gram hazenpaté wilde meebrengen van Delhaize en mijn capslock stond nog aan. Kan gebeuren! Dat die persmuskiet Kris Vanhee daar dan nieuws van maakt, is schrijnend. Ik heb hem meteen verwijderd als vriend. Hij moet maar op een ander zijn profiel gaan neuzen.’

2 gedachten over “Anouk Sabbe wil helemaal niet trouwen

  1. Ger

    Eindelijk iets lezenswaardig op een sociale netwerksite!
    Geeft me meteen een goed gevoel voor de rest vd dag. We worden vrienden …

    Like

Geef een reactie

