Heleen is dood

De ludieke eendencampagne die de aandacht moest vestigen op de programmatie van Zomer in Kortrijk, is in het water gevallen. Heleen, het eendje waarnaar alle Kortrijkzanen sinds gisteren op zoek konden, zou volgens insiders gezonken zijn. Sabotage wordt niet uitgesloten.

eendEen anonieme getuige verklaart: ‘Ik stond gisterenavond ter hoogte van Bar Amorse in de Leie te zeiken, toen aan de Skatebowl plots een ambulance stopte. Twee verplegers ploegden met een brancard door het mulle zand en haalden iets geels uit het water. Terwijl de ene mond-op-mondbeademing toepaste, laadde de andere een defibrillator op. Ik kon niet alles goed volgen, maar volgens mij kwam alle hulp te laat. Een van de ambulanciers trok immers een klein wit laken over het gele ding en een inderhaast toegesnelde priester sprak de laatste sacramenten uit. Even daarvoor had ik in het schemerduister een lange man met grijze, krullende lokken op de plaats delict opgemerkt. Ik heb niet gezien wie het was, maar hij hield wel een breinaald vast.’

Het stadsbestuur wilde niet reageren op het droevige heengaan van Heleen. Wellicht volgt morgen een persbericht en een artikel in Het Nieuwsblad.

Geef een reactie

