Burgemeester zkt. foto

Vincent Van Quickenborne, burgemeester van Kortrijk, is radeloos. De burgervader, die vorige zondag een goede tijd liep tijdens Kortrijk Loopt op de Sinksenfeesten, is namelijk dringend op zoek naar een actiefoto waarop hij niet wordt geflankeerd door een voorlopig onbekende, kalende man met een brilletje.

quickkoenToen the man formerly known as Q lucht kreeg van de doorstart van Kortrijk Scheef Bekeken, was hij de eerste die ons feliciteerde. Hij bleek ook iets van ons nodig te hebben: ‘Een foto waarop ik alleen loop, zou zeker welkom zijn. Ik neem aan dat jullie met jullie uitgebreide netwerk wel iemand moeten kennen die me gefotografeerd heeft zonder die ambetanterik. Ik heb aan de meet nog een sprintje getrokken om van die gast af te zijn, maar hij is er toch nog in geslaagd om op de finishfoto te staan. Ergerlijk. Het is trouwens heel het weekend van ’t zelfde geweest. Als het niet Anouk was die aan mijn vel hing als een stuk velcro toen mijn persoonlijke fotoslaaf Tony staatsieportretten van mij aan het trekken was, dan was het wel een of andere dorpsidioot die per se met mij op de foto wilde. Mijn succes heeft duidelijk zijn prijs. Als dat nog meer dan vijf jaar zo aansleept, dan ga ik in de fabriek werken.’

Mensen die burgemeester Van Quickenborne ter wille kunnen zijn met een Sinksenfoto waarop hij alleen staat, mogen deze mailen naar kortrijkscheefbekeken@hotmail.com.

4 gedachten over “Burgemeester zkt. foto

  1. Filip D

    De identiteit van de hardnekkige achtervolger van Quick tijdens Kortrijk Loopt is inmiddels bekend. Volgens bronnen uit de omgeving van het onderzoek zou het gaan om een man met de Franse nationaliteit die luistert naar de naam Rémi Gaillard.
    Rémi Gaillard heeft het gemunt op fotogeile gezagsdragers en personen die overmatig gebruik maken van twitter. Bij zijn acties neemt hij telkens andere verschijningen aan en achtervolgt hij zijn slachtoffers zo lang mogelijk, tot de ergernis te groot wordt en de politie erbij wordt gehaald. Andere voorbeelden van acties zijn te vinden op het internet, bijvoorbeeld op https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=5INQR3EyBAA&list=RD02_LeW8NekA-Y&feature=endscreen
    In navolging van landgenoten uit Roubaix heeft Gaillard Kortrijk tot favoriet terrein van zijn guerilla uitgekozen. Naar verluidt zijn Frans Lavaert en Walter Maes andere geslaagde vermommingen van dezelfde Fransman.
    Het onderzoek naar de identiteit van de man werd gevoerd door S. Eeckhout, die zijn professionele activiteiten aan het afbouwen is en in deze door Quick als detective onder de arm werd genomen. Quick werd voor deze werkwijze getipt door zijn jarenlange kompaan Dedecker.
    Rémi Gaillard verklaart aangemoedigd te zijn door de aandacht van zowel Van Quickenborne als Kortrijk Scheef Bekeken en onze stad heel binnenkort op een nieuwe verschijning te trakteren. Hij belooft ons dat Quick, als vergelding voor zijn eigen overdreven zucht om het beeld te halen naast koningen en notabelen, nooit nog alleen op een foto zal staan.

    Like

  2. walter maes

    Ik prostesteer tegen het ongepast gebruik van mijn naam, te pas en te onpas, om uw blog op te populariseren. Ik loop niet achter de vrouwen aan, ben niet kalend en spreek geen Frans. Ik krijg ’t schijt van uw insinuaties.

    Like

Geef een reactie

