Deelnemers Hulpstukken- debat massaal aan de medicatie

De spanning zit er goed in bij de zeven deelnemers aan het Groot Kortrijks Hulpstukkendebat – voor wie geen kranten leest: morgen donderdag 11 oktober om 19u30 in de Bistro van Katho. Sommigen zijn zelfs zo zenuwachtig, dat ze warempel lichamelijke ongemakken beginnen te vertonen. Die zijn zodanig ernstig, dat de voorraden van de Kortrijkse apothekers razendsnel slinken.

Thomas Holvoet (Groen) was de eerste die aan de alarmbel ging hangen. “Ik geef het toe, ik zit gigantisch met het vliegend schijt. Ik heb in twee dagen tijd al een gezinsverpakking Imodium erdoor gejaagd, maar zelfs dat kan de bruine stroom niet stoppen. Hopelijk zijn de toiletten morgen niet veraf. Een beetje sneu is dat ik als groene honderd procent tegen GAS ben, maar zet mij momenteel in Evolis, en ik maak genoeg winden om gedurende drie maanden alle Kortrijkse gezinnen van stroom te voorzien.”

De stress bij Hans Dhondt (CD&V) manifesteert zich op een andere manier. “Ik slaap niet meer”, zegt Dhondt met bloeddoorlopen ogen. “Al nachtenlang lig ik te woelen, tot grote ergernis van mijn vriendin. Nochtans ligt de lat niet zo hoog. Wie de debatten van de laatste weken een beetje heeft gevolgd, weet dat ik al serieus door de mand zal moeten vallen om slechter te doen dan mijn veel hoger geplaatste partijgenoten. Bovendien speel ik een thuismatch, hé. De applausmeter zal tilt slaan telkens ik aan het woord ben geweest. De kans is zelfs groot dat sommige wulpse studentes uit waardering voor mijn tussenkomsten hun borsten laten zien. Het moeilijkste zal nog zijn om dat De Clerckiaans tegen morgen onder de knie te krijgen, en veel woorden te gebruiken om in principe niets te zeggen. En om wakker te blijven, natuurlijk. Maar goed, wie tieten wil zien, zal morgen in de Bistro aan zijn trekken komen.”

Olivier Maes (Open Vld) loopt een beetje kregelig. “Och, laat mij gerust, ik ben op van de zenuwen. Q achtervolgt mij al de hele week, en ook ’s nachts belt hij me op. Of ik wel goed voorbereid ben? En of ik weet dat ik constant op die van CD&V moet inhakken? Ik rijd de muren op van dat gezaag. Mijn dokter heeft me Tranxene aangeraden, maar ik voelde me daar precies niet zo goed bij. Zweetringen op mijn blauw hemd, korte ademhaling, zo’n dingen. Ik hoop dat ik tegen morgen wat gekalmeerd ben, anders gaan er daar micro’s en stoelen door de lucht vliegen dat het geen naam meer heeft.”

Jessica Dobbelaere (sp.a) heeft tot haar eigen grote spijt dan weer nergens last van: “Met de zenuwen gaat het zeer goed. Met de gezondheid iets minder. Ik loop al dagen zonder vest in regen en wind, ik kijk op café wie een verkoudheid heeft en drink die persoon zijn glas leeg zodra hij weg is, ik zoek in vuilnisbakken naar gebruikte zakdoeken waaraan ik kan snuiven, maar nee hoor, ik word niet ziek. Het ziet er dus naar uit dat ik er morgen bij zal zijn.”

De andere deelnemers aan het Groot Kortrijks Hulpstukkendebat zijn Sam Feys (N-VA), Jimmy Vancalbergh (PVDA+) en Christof Hostyn (Vlaams Belang).
We verwachten al onze trouwe lezers, hun schoonmoeders en eventuele vrijgezelle zussen vanaf 19u15 in Bistro Katho (gebouw links als u de parking langs de Doorniksesteenweg oprijdt). Tot dan!

2 gedachten over “Deelnemers Hulpstukken- debat massaal aan de medicatie

Geef een reactie

