CD&V’er Roel Deseyn spoorloos verdwenen

CD&V Kortrijk zit met een groot probleem, en deze keer heeft het niets met N-VA te maken. Roel Deseyn, die het team van Stefaan De Clerck vanop de lijstduwerspositie de nodige stemmen moet opleveren, is letterlijk met de noorderwind verdwenen. De jonge parlementair werd het laatst gezien toen hij een van zijn verkiezingsborden uit de Leie probeerde te vissen. Virginie Carrein, zaakvoerster van Plakpot, was toevallig in de buurt.

“Ja, heel toevallig zelfs. Ik was vanmorgen met mijn poedel Fifi aan het wandelen op het jaagpad ter hoogte van het Bijenhof in Bissegem, toen ik plots een man zag die iets uit het water probeerde te halen. Verwonderlijk is dat niet. Soms zakken er wel eens Leiejutters uit Wevelgem of zelfs uit Menen tot daar af om van alles uit het water te vissen, maar die zijn meestal nogal sjofel gekleed en stinken een uur in de wind. Deze man zat echter redelijk strak in het pak, had een oranje das aan, en stond met opgerolde broekspijpen tot aan zijn enkels in de modder. Ik herkende hem vaag, maar kon niet op zijn naam komen, tot ik hem hopeloos zag worstelen met een groot bord met daarop zijn eigen gezicht en naam: Roel Deseyn. Het eeuwig jong talent van de CD&V, in een gevecht met de natuurkrachten!”

Opeens ging alles heel snel. “Deseyn had net zijn verkiezingsbord uit de Leie getrokken, toen de wind in het gevaarte sloeg en de gillende politicus met bord en al in het water deed tuimelen. Gelukkig belandde hij bovenop het bord. Wat enigszins grappig was, zo’n keurige jongeling op een geïmproviseerd verkiezingsvlot. Fifi en ik snelden toe om hem weer op de oever te trekken, maar we kwamen hopeloos te laat. Deseyn was al te ver van de kant, en dreef met een beteuterd gezicht af richting stad. Ik zocht hopeloos naar mijn hippe iPhone, maar blijkbaar had ik die in de auto laten liggen, die ook al heel toevallig iets verderop stond geparkeerd. Fifi en ik stormden op het paadje langs het Bijenhof naar boven, maar toen we met versterking terugkwamen, waren Deseyn en zijn vlot al verdwenen. Zijn blazer had blijkbaar wind gepakt en hem in ijltempo doen afdrijven.”

Na navraag bij de politie bleek dat niemand de katholieke lijstduwer daarna nog had opgemerkt. “Het is vreselijk”, zegt een agent, “het is goed mogelijk dat hij gezonken is nog voor hij de stad bereikte. De kans dat het slachtoffer onopgemerkt door de stad is gevaren, is klein, maar echter niet onbestaande. In Kortrijk loopt er om tien uur niemand rond, behalve wat dronkaards die net van De Posthoorn komen of een allochtoon met slaapproblemen. Onze reddingsteams hebben Deseyn in elk geval nog niet gespot. Volgens onze calculaties en rekening houdend met de stroming en windsnelheid op dat moment, zou hij op dit moment richting het Waregemse afdrijven. Iets wat nog erger is dan de verdrinkingsdood, want je kunt er een bak Omer op verwedden dat die primitieven hem in dat geval uit het water trekken en hem in een ketel kokend water stoppen om bouillon van te maken. Ik vrees het ergste. En ik hoop vooral dat hiermee geen nieuwe trend is ingezet, want we hebben echt manschappen tekort om om de haverklap politici uit de Leie te halen die vanop het water campagne willen voeren.”

Een gedachte over “CD&V’er Roel Deseyn spoorloos verdwenen

  1. Pingback: ‘Befluis’-daders slaan ook toe in horeca | kortrijk scheef bekeken

Geef een reactie

