Stefaan De Clerck gekidnapt door Armenen

Sinds woensdagavond lijkt Stefaan De Clerck in rook opgegaan. Onze attente fotograaf, die had postgevat op het stemmige terras van ’t Vierspit, zag onze burgemeester eerst luidruchtig discussiëren met een groep Armenen die met hem op de foto wilden. Na de foto op de pui van het Stadhuis, werd Stef gekneveld en afgevoerd in een oude, paarse Mercedes. Sindsdien is er van de burgemeester geen spoor.

“Het was een ietwat warrige situatie,” zegt Stijn B., die, net als onze fotograaf, een geroosterde kip met frieten aan het binnenspelen was op het terras van de populaire nieuwe zaak vol kiekens. “Ik zag de burgemeester aankomen in een knalgele Ford Ka met een Playboy-sticker op een van de gefumeerde zijruiten (zie foto). Op zich vond ik dat al vreemd. Niet zozeer die sticker, maar vooral de mottige kleur van die auto. Ik vroeg meteen aan mijn vrouw of De Clerck soms was overgestapt naar N-VA, maar politiek interesseert haar totaal niks. Ze dacht zelfs eerst dat die rijzige Stef een operazanger of een koordirigent was, zo in zijn strakke kostuum.”

Img_1474

Soit, plots zie ik een meer dan gemiddeld gepigmenteerde medemens met een dikke snor naar hem toe hollen, onderwijl fel Meneej de bujgemeestej roepend. Ik dacht eerst dat het Lieven Lybeer was, maar toen de man zich voorstelde, bleek dat het om een Kortrijkse Armeen ging, met in zijn zog nog een vijftiental van zijn landgenoten. Mijn nieuwsgierigheid en vooral mijn ongerustheid waren meteen gewekt en ik ben wat naderbij geslopen om te luistervinken.”

“Uit wat ik uit het gesprek kon opmaken, bleek het te gaan om enkele vertegenwoordigers van de Armeense gemeenschap in Kortrijk. Je weet wel, die mensen wiens achternaam steeds eindigt op ‘-ian’. Bleek nu dat zij voor de opvang zorgden van de complete Armeense Olympische delegatie, die op het punt stond om naar Londen te vertrekken. Of dat was toch wat ze de burgemeester wilden doen geloven. Uit de discussie, die veel weg had van een Babylonische spraakverwarring, bleek dat ze graag met Stefaan op de foto wilden, het liefst op de pui van het Stadhuis.”

Img_1475

Stef, altijd goedlachs als de verkiezingen naderen, stemde enthousiast toe. “Smartphones en fototoestellen werden bovengehaald, kiekjes werden genomen”, vervolgt Stijn B. “Net voordat Stefaan een van zijn beruchte wollige speeches kon afsteken, greep een van de Armenen hem bij de lurven, waarna ik meteen gierende banden hoorde. Een auto scheurde uit de Leiestraat en hield halt voor het stadhuis. Twee van de vermeende atleten trokken de burgemeester een zak over de kop en duwde hem bruusk in de wagen. Een andere Armeniër kroop achter het stuur, en de rest, waaronder die dikke met zijn snor, stoven alle richtingen uit. Op de terrassen van de Grote Markt reageerde er niemand, waarschijnlijk wegens te druk bezig met navelstaren. Alleen bij Café Leffe en Arté en ietsje verder aan het Textielhuis, hoorde ik een luid applaus opstijgen.”
Terwijl Stijn B. verbouwereerd bleef toekijken, wierp onze fotograaf zich heldhaftig voor de wegrazende auto. Ondertussen gaat het met hem al een stuk beter, en verwacht wordt dat hij tijdens een van de komende dagen uit zijn coma zal ontwaken. Zijn camera bleef gelukkig ongedeerd, zodat we u uniek fotomateriaal kunnen bieden van een van de meest onrustwekkende verdwijningen sinds die van azijnblogger Walter Maes enkele maanden geleden.

Personen die ondertussen informatie hebben over waar Stef en zijn gijzelnemers uithangen, kunnen terecht op ons e-mailadres of Facebookpagina.

Wordt (hopelijk) vervolgd.

3 gedachten over “Stefaan De Clerck gekidnapt door Armenen

  1. kortrijkscheefbekeken

    Maar hij stak wel nog in mijn mailbox:”Als geaffilieerd lid van de Armeense gemeenschap protesteer ik met klem tegen de loze verdachtmakingen op deze kolderblog als zouden wij de burgemeester van de gemeente Kortrijk gekidnapt hebben. Dit is klinkklare onzin! Alsof wij niet zouden weten dat een De Clerck geen enkele inruilwaarde heeft!”

    Like

Geef een reactie

