Haar Herrewyn zadelt s.pa-kandidaten met voedselvergiftiging op

 Consternatie alom gisteren, toen bekend raakte dat zowat drie vierde van de volledige s.pa-kandidatenlijst en enkele sympathisanten al twee dagen boven de pot hangen met een zware voedselvergiftiging. Lijsttrekker Philippe De Coene en voorzitter Axel Weydts wijzen met een beschuldigende vinger richting stemmenkanon Bert Herrewyn, die tijdens de s.paghetti-avond van vorige vrijdag iets té vaak in de keuken van het Textielhuis werd gesignaleerd.

Het is een mottig klinkende Philippe De Coene die we aan de telefoon krijgen. “Vreselijk, ik ril als een espenblad en ik denk dat ik ondertussen al mijn ziel heb uitgekotst. Ik had die miserie ook totaal niet zien aankomen. Vrijdag hadden we nog een gezellig samenzijn met al onze kameraden en kandidaten, en dik een halve week later gaan de sluizen open. Ik wens dit niemand toe, zelfs Bart Caron niet.”

Axel

Ook voorzitter Axel Weydts klinkt allesbehalve fris en fruitig. “Dit moest de eerste echt belangrijke week van onze verkiezingscampagne worden, maar die valt nu grotendeels in het water. Slechts enkelen hebben nog zin om onze boodschappen te retweeten of te delen via Facebook, en van foldertjes bussen komt ook maar weinig in huis, tenzij met een incontinentieluier aan. En dat allemaal omdat Bert (Herrewyn – nvdr.) boven de pot met spaghettisaus is gaan hangen. In de maag van Marc Lemaitre werd tijdens een onderzoek een lang, rafelig krulhaar gevonden, dat alleen aan Bert kan toebehoren. Het moet waarschijnlijk in de saus zijn gevallen toen hij ervan wilde proeven. Gortig is dat, en wij zitten met de gebakken peren.”

Bert Herrewyn slaat een mea culpa: “Ik wil me graag verontschuldigen bij al mijn rode vrienden, en ook bij die enkele liberalen die met een smoes naar binnen zijn geglipt en nu ook ziek zijn. Maar het was echt sterker dan mezelf. De spaghettisaus die Axel maakt, is namelijk onweerstaanbaar, moet je weten. En ja, dan gebeurt er wel eens iets dat je voor onmogelijk houdt.”

Weydts is geflatteerd door het compliment, maar geeft Herrewyn toch nog een veeg uit de pan. “Mijn spaghettisaus is inderdaad de beste van de wereld, geen twijfel mogelijk. Maar nu is het ultieme bewijs wel geleverd dat Bert dringend van die ragebol af moet. Liever gisteren dan vandaag, en beter nog voor dan na de verkiezingen, zoals hij zelf aankondigde. En roeren in mijn pot, dat mag alleen mijn echtgenoot John nog.”

Geef een reactie

