Stefaan Bral lanceert eerste klikbaar notitieblokje

Sommigen durven al eens opperen dat de tijd bij CD&V is blijven stilstaan, maar schepen Stefaan Bral bewijst dat het in Kortrijk anders kan. Zo stopte hij vorig weekend een origineel notitieblokje in de bus. Niets opmerkelijks, ware het niet dat de Facebook- en Twitter-logo’s op het anderzijds saai vormgegeven hebbeding aanklikbaar zijn, en je rechtstreeks naar de respectieve pagina’s voeren. Een revolutie in het Kortrijkse campagneland.

Bral_boekje

We treffen een goed gemutste Bral aan in Au Petit Paris. “Tof hé? Mijn eigen idee, al heb ik natuurlijk vooraf bij mijn drukker gepeild naar de technische mogelijkheden. Je moet weten dat ik al een hele tijd bezig ben met sociale media. Dat mijn Facebook-pagina en Twitter-account al een tijdje zo droog staan als het flamoesje van koningin Fabiola, hoeft niets te zeggen. Ik ben namelijk een lurker. Dat betekent dat ik zelf weinig post of tweet, maar des te meer volg wat anderen op die media doen. Zo heb ik al gezien dat Wout Maddens weinig goede herinneringen overhoudt aan zijn tijd als schepen en de samenwerking met onze partij, dat zoon Felix de tweets van Padre Stef schrijft en lanceert, dat Philippe De Coene wilde plannen koestert en dat Groen het medium gebruikt om ruzie te maken. Smartphones en tablets zijn bij N-VA nog niet doorgebroken, maar hebben ze die wel nodig, nu Manten en Kalle hun topkandidaten zijn geworden? Dat social media-gedoe intrigeert me wel. Vandaar ook dit notitieblokje.”

Blijkbaar is er wel een probleem. Bij een eerste én een tweede test bleek dat we vergeefs op de logo’s aan het klikken waren. “Ja, er waren wat problemen met de eerste druk, maar die exemplaren zijn allemaal uitgedeeld in de buurt van de Zwevegemsestraat en de Veemarkt. De mensen daar hebben toch geen benul van wat die logo’s betekenen, laat staan dat ze erop zullen klikken. Vanaf de tweede druk, die in de betere villawijken wordt bedeeld, zou alles weer in orde moeten zijn. Allez, dat zegt mijn drukker toch.”

Schepen Bral vindt het leuk dat hij op deze manier kan uitpakken. “Ik ben blij dat ik ook eens op een positieve manier in het nieuws kan komen. Het was me eerlijk gezegd een beetje te veel geworden na alle beschuldigingen omtrent mijn vermeende alcoholmisbruik en het zware auto-ongeval dat ik veroorzaakte op de ring. Met een dergelijk initiatief kan ik mijn blazoen oppoetsen. Al genereerde ik ook met mijn samenwerking met Arne Quinze de nodige positieve aandacht. Ja, ik heb de wind weer in de zeilen. En samen met mij ook de CD&V, al kun je je wel voorstellen dat dat laatste niet mijn eerste zorg is. Ik wil minstens weer schepen worden. Al moet je, als man van het volk, soms ook durven dromen.”

Geef een reactie

