Hengelaars hekelen campagne Open VLD Kortrijk

De campagne ‘Vis in de Leie’, waarmee de Kortrijkse liberale kopstukken Vincent Van Quickenborne en huidig schepen Wout Maddens naar stemmen hengelen, zet kwaad bloed. Na een auteursduo, de fanclub en familie van de te vroeg overleden volkszanger  Johny Turbo en GAIA staat nu ook de VVHV (Vlaamse Vereniging voor Hengelsport Verbonden) op haar achterste vinnen. De hengelaars vinden het niet kunnen dat Q. en Maddens op de campagnecommunicatie doodleuk een schijnbaar dode kabeljauw vasthouden.

Visindeleide-header21

“Het is godgeklaagd”, zegt Christiaan Werbrouck, verantwoordelijke West-Vlaanderen van de VVHV. ‘Poseren met een kabeljauw aan de boorden van de Leie, terwijl zelfs het kleinste kind weet dat dit ee n zeevis pur sang is, getuigt van weinig voeling met de realiteit. Sterker nog, het is een zoveelste v oorbeeld van de kloof die tussen politici, burgers en dus ook vissen gaapt.

Werbrouck fulmineert verder: “De kabeljauw op de foto is bovendien duidelijk zo dood als een pier, wat zowat tegen al onze principes indruist. Wij maken er een erezaak van om elke gevangen vis, weliswaar na een obligate en redelijk ridicule fotosessie, meteen weer vrij te laten.  Het feit dat er, naast de dode kabeljauw, ook nog twee mossels, eveneens zeedieren, op de affiche prijken, toont eveneens aan dat ze bij Open VLD blijkbaar beter twee keer hadden nagedacht.

Schepen Maddens doet niet echt veel moeite om de vreemde campagne te verklaren. “Zes jaar lang heb ik er een gewoonte van gemaakt om mijn denktrommel zelden te gebruiken en vooral over zo weinig mogelijk zaken een uitgesproken mening te hebben. Ook deze campagne kan me eerlijk gezegd aan de reet roesten. Mijn geconstipeerde blik op die foto zegt toch voldoende? Q. met zijn hansworsterij altijd. In plaats van een dode kabeljauw hadden we ons beter laten fotograferen met een voluptueuze dame. Die had ik dan ongevraagd in de billen kunnen knijpen. Iederéén weet toch dat dat mijn handelsmerk en mijn raison-de-vivre is?”

Bekijk de foto én de campagnewebsite op www.visindeleie.be

 

 

Advertenties

Een gedachte over “Hengelaars hekelen campagne Open VLD Kortrijk

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s